Nieuws

MijnUniserver – Releases, Back-up & Contracten

Uniserver werkt continu – als onderdeel van Sprints en multidisciplinair – aan verbeteringen in onze infrastructuur, diensten en Software zoals bijvoorbeeld MijnUniserver.

Elke vier weken worden verbeteringen, features en andere fixes in MijnUniserver gereleased waarmee we onze Partners nog meer controle, toegang en inzicht willen geven of de werking van het controlpanel optimaliseren.

Hieronder hebben we een aantal kleinere en grotere verbeteringen uitgelicht, voor meer informatie over verbeteringen die worden doorgevoerd kunt u altijd terecht bij uw Service- of Accountmanager.

Snelheid Back-up Module

Meer en meer Cloud Servers worden met steeds langere retenties in de Back-up dienst opgenomen en om de controle te geven over deze data schreven we in de nieuwsbrief van september al over de volledig ‘gerenoveerde’ back-up module.

Om niet alleen de weergave van back-up jobs maar ook die van herstelpunten in deze module gebruiksvriendelijk te houden is er hard gewerkt aan het sneller ophalen en presenteren van alle informatie.

Mutaties & Power Status

Via de Diensten module in MijnUniserver kunnen 24/7 en in real-time wijzigingen worden doorgevoerd aan de technische specificaties van een Virtuele Server.

Voor een correcte verwerking van sommige upgrades – zoals bijvoorbeeld het verhogen van het geheugen – is het wel noodzakelijk dat de Virtuele Server kort wordt uitgeschakeld.

In de afgelopen releases zijn er verbeteringen doorgevoerd waardoor MijnUniserver nog sneller herkent wanneer de Virtuele Server is uitgeschakeld én ook alle opties direct na bestelling beschikbaar maakt zonder vertraging.

Account & Contactpersonen

Er zijn een aantal wijzingen doorgevoerd in het aantal verplichte velden in modules als Account & Contactpersonen.

Zo hoeft u bijvoorbeeld niet meer verplicht een KVK en BTW Nummer op  te geven in geval u gevestigd bent in Nederland, maar is het nu ook mogelijk om voor elke nieuwe of bestaande Contactpersoon aan te geven dat de adresgegevens van deze medewerker gelijk zijn aan het (vestiging)adres van het bedrijf.

Relatief kleine verbeteringen die het gebruik van de modules net weer wat simpeler maken:

Contracten & Facturen

Ook op het gebied van Contracten en Facturen zitten we niet stil en blijven we op zoek naar (algemene) verbeteringen waarmee we nog beter kunnen aansluiten op de financiële processen en controles van onze partners.

Waar het eerder al mogelijk was om via MijnUniserver een ‘CSV’ export te maken van alle lopende- en beëindigde contracten, zijn daar in de afgelopen weken extra kolommen aan toegevoegd zoals bijvoorbeeld het ‘aantal’.

Ook qua Factuur ontwerp en bundeling zijn er op de achtergrond verdere verbeteringen doorgevoerd om verschillende kosten – zoals bijvoorbeeld herhalend en muterend – van elkaar te scheiden en overzichtelijk te presenteren.

Uniserver werkt onder andere samen met: