Bouwen aan business begint met luisteren

Als Thijs Draper íets goed kan, is het luisteren. En dat komt goed uit. Want dat is precies waar hij als nieuwbakken Accountmanager de afgelopen drie maanden ieder partnergesprek mee begint.

6 juni 2019 door Abigail Jessurun

Als Thijs Draper íets goed kan, is het luisteren. En dat komt goed uit. Want dat is precies waar hij als nieuwbakken Accountmanager de afgelopen drie maanden ieder partnergesprek mee begint.

‘We zitten er niet in voor de quick fix, maar voor de long run’

Thijs Draper, Account Manager

Thijs close up crop-TRENDING previews.pngHoe hebben bestaande partners de afgelopen jaren de samenwerking ervaren? Wat ging er goed? Wat kan beter? Welke ontwikkelingen zien zij bij hun klanten? En hoe kan Uniserver daar een rol in spelen? Zomaar een paar vragen die de tongen losmaken, weet Thijs inmiddels. En hem helpen zijn nieuwe partners snel, goed te leren kennen: ‘Niks leuker om pasklare oplossingen te kunnen bieden voor de uitdagingen die onze partner signaleert bij zijn klanten.’

 

 

Vast aanspreekpunt voor 30 partners

‘Uniserver is de afgelopen jaren hard gegroeid. Om te voorkomen dat partners die al jarenlang trouw klant zijn opeens minder aandacht krijgen dan voorheen, is ervoor gekozen om het commerciële team uit te breiden’, legt Thijs Draper zijn overstap naar Uniserver uit. ‘Als accountmanager ben ik niet alleen aanspreekpunt voor nieuwe klanten. Maar ook het vaste gezicht voor zo’n 30 bestaande partners. En is het mijn verantwoordelijkheid dat zij blij blijven met onze samenwerking en dienstverlening.’

 

Gezonde basis

‘Omdat ik een nieuw gezicht ben, is het gemakkelijk terug-, maar vooral samen vooruitkijken’ heeft Thijs ervaren. ‘Ik vind het mooi dat we een gezamenlijk belang hebben. Dat we samen de bouwstenen aandragen voor het succes van onze eindklant, vraagt een strategische aanpak. We zitten er niet in voor de quick fix, maar voor de long run. Want als het goed gaat met onze partners, gaat het goed met ons. Een gezondere basis voor samenwerking kan je niet hebben als je het mij vraagt.’

Hoe langer, hoe leuker

‘Als vast aanspreekpunt voor mijn partners kan ik echt de diepte in. Daadwerkelijk betrokken zijn bij wat er speelt. Oud zeer oplossen, mocht dat er zitten. Uitdagingen oppakken. En meteen actie ondernemen als dat nodig is. Zo blijven de lijnen kort en kunnen we proactief inspelen op kansen waar iedereen beter van wordt. Daar hou ik van. Ik groei iedere dag meer in mijn rol. Hoe langer ik hier zit, hoe meer ik meebreng in gesprekken. Dat is voor iedereen leuk.’

 

​​​​​​​

Als vanzelf

‘Bij mijn oude werkgever, Prognotice, had ik het prima naar mijn zin als Sales manager. Ik heb er 7,5 jaar gewerkt en  had er best nog een paar jaar kunnen blijven’, blikt Thijs terug. ‘Toch ben ik blij dat ik deze stap heb gezet. Uniserver is een mooi, jong bedrijf in een interessant marktsegment waar veel potentieel zit. Daarbij is het indirecte zakendoen me op het lijf geschreven. Samen business genereren vind ik een interessant proces. En dat het meteen klikte met mijn collega- accountmanagers? Tja, ook dat heeft de beslissing gemakkelijker gemaakt.’

 ​​

Ook een keer sparren?

‘Ook kennismaken of kijken wat Uniserver nog meer voor jouw bedrijf kan betekenen? Laten we dan binnenkort ‘de business’ eens bespreken bij een kop koffie’, stelt de enthousiaste accountmanager voor. Om direct een afspraak met Thijs te maken neem je contact op via 06 55 055 055 of per mail.

Abigail Jessurun

MarCom Specialist

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46