Cara Molenaar: 'Het draait om partners.'

Ze wordt blij van interactie met mensen, is dienstverlenend en dol op verandering. Met deze inborst kan het niet anders dan dat Cara Molenaar, onze nieuwe Customer Success Manager, bij Uniserver en bij onze partners helemaal op haar plek zit. Maak hier nader kennis met haar.

9 juli 2018 door Abigail Jessurun

Ze wordt blij van interactie met mensen, is dienstverlenend en dol op verandering. Met deze inborst kan het niet anders dan dat Cara Molenaar, onze nieuwe Customer Success Manager, bij Uniserver en bij onze partners helemaal op haar plek zit. Maak kennis met Cara.

 

Cara.jpgDie functie past mij als een jas

Dat Cara niets leuker vindt dan in een team keihard samenwerken om gestelde doelen te behalen, ervoer ze al vroeg in haar carrière toen ze teammanager werd bij Leaseweb. Cara: ‘Ik word echt blij van de interactie met mensen en doe er alles aan om zo op elkaar ingespeeld te raken dat we als een geoliede machine kunnen samenwerken.’ Na vijf jaar voegde Cara commercie aan haar ervaring toe: ze verruilde haar interne teambuildersrol voor de functie van Service Manager. Cara: ‘Als Service Manager was ik de oren en ogen van de klant. Ik ben een dienstverlenend persoon en vind het een uitdaging om de behoeften van klanten goed te laten landen in de interne organisatie, én om ze ingevuld te krijgen. Die jas paste mij zo goed, dat ik hem nooit meer uitgetrokken heb. Inhoudelijk lijkt deze functie dan ook sterk op de functie die ik nu bij Uniserver vervul.’

‘In de ICT staat helemaal niets stil, alles is in ontwikkeling. ’

Cara Molenaar, Customer Success Manager Uniserver

Ik ben allergisch voor saaiheid

De functie was dus niet de reden waarom Cara een half jaar geleden op zoek ging naar een nieuwe uitdaging: haar wens om haar vleugels uit te slaan was dat wel. Cara: ‘Ik ben 38 jaar en werkte al ruim tien jaar voor Leaseweb. Ik vond het een logische stap om elders te kijken.’ Cara had twee criteria geformuleerd waaraan haar nieuwe baan zou moeten voldoen. Ze wilde graag blijven werken op het snijvlak van commercie en operatie in een branche die in beweging is. Cara: ‘Ik ben dol op verandering en heb prikkels en impulsen nodig om goed te presteren: eigenlijk ben ik gewoon allergisch voor saaiheid. Dat ik uiteindelijk in dezelfde branche gebleven ben, vind ik alleen maar leuk. In de ICT staat helemaal niets stil, alles is in ontwikkeling. Voeg daaraan toe dat digitalisering een grote impact heeft op bedrijven, werkprocessen en vooral ook op mensen en je begrijpt dat ik hier mijn ei nog langere tijd kwijt kan.’

Ik viel als een blok voor Uniserver

In haar zoektocht naar de ideale volgende baan voerde Cara een behoorlijk aantal gesprekken met verschillende bedrijven, maar alleen Uniserver veroverde direct haar hart. En dat had niets te maken met het feit dat Uniserver in de woonplaats van Cara gevestigd is. Cara: ‘Na het lezen van de vacature en de website van Uniserver was ik al enthousiast en dat enthousiasme werd gedurende het hele recruitmentproces alleen maar groter. De gesprekken waren echt op de mens gericht en volgden elkaar snel op. Ik had het gevoel dat Uniserver net zo blij met mij was als ik met hen. Dat sterkte mij in mijn gevoel dat Uniserver ‘uitvoert wat ze prediken’ oftewel dat bij Uniserver medewerkers en partners echt centraal staan.’

In haar inwerkperiode kreeg Cara bevestigd dat ze een goede keuze gemaakt heeft. Cara: ‘De on boardingsperiode was geweldig. Ik heb alle tijd en ruimte gekregen om Uniserver en mijn collega’s goed te leren kennen. Wat betreft mijn functie heb ik gezien en ervaren dat Customer Success Managers binnen Uniserver echt de autoriteit hebben om samen met collega’s de wensen en behoeften van partners in te vullen.’ Over wat klanten van haar in deze rol kunnen verwachten, is Cara duidelijk. Cara: ‘Het is geen ‘one size fits all’ verhaal. Wat mij betreft draait het om oprechte interesse, open gesprekken en samenwerken: ik zal daarin continu blijven afstemmen op de behoeften en doelstellingen van mijn klanten. Mijn collega’s zullen mij intern heel vaak de vraag horen stellen hoe kunnen wij deze partner helpen om zijn doelen te behalen? Klanttevredenheid en gezamenlijk succes zijn mijn targets. En, oh ja, waar ze ook op kunnen rekenen, is dat ik heel binnenkort bij ze sta op de stoep sta om persoonlijk kennis te maken. Ik kijk daar enorm naar uit!’

Abigail Jessurun

MarCom Specialist

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46