In gesprek met Michel Jeucken

Onze nieuwe New Business Manager Michel Jeucken staat startklaar om met jou in gesprek te gaan over de behoeften van je klanten en de mogelijke nieuwe business proposities die daarop antwoord geven. In dit artikel kun je alvast kennis met hem maken en lezen welke ervaring hij inbrengt en waarom hij ooit van fietsen overstapte op de IT.

3 december 2018 door Abigail Jessurun

Onze nieuwe New Business Manager Michel Jeucken staat startklaar om met jou in gesprek te gaan over de behoeften van je klanten en de mogelijke nieuwe business proposities die daarop antwoord geven. In dit artikel kun je alvast kennis met hem maken en lezen welke ervaring hij inbrengt en waarom hij ooit van fietsen overstapte op de IT.

‘Sparren, meedenken, doorvragen, inleven. Ik geniet daar enorm van.’

Michel Jeucken, New Business Manager

Michel.jpgMichel zat al op de technische school (metaaltechniek) toen hij als 12-jarige jochie via een stage bij een lokaal IT-bedrijf kennismaakte met computers. Zijn plan om ooit de fietsenwinkel van zijn vader over te nemen, verdween daarmee voorgoed van zijn fietsradar: hij nam definitief de afslag naar de IT. Via een functie als service manager kwam hij uiteindelijk aan de commerciële kant van het vak terecht, een plek waar hij naar eigen zeggen helemaal op zijn plaats zit. Michel: ‘Ik kan mijn service management en technische bagage inzetten om oplossingen te bedenken waarmee klanten echt geholpen zijn. Van de interactie die daarvoor nodig is, het sparren, meedenken, doorvragen en inleven in de specifieke situatie van de klant, kan ik enorm genieten. Vooral als de uiteindelijke oplossing precies het juiste antwoord blijkt te zijn.’

 

Helpen om meer business te creëren

Na tien jaar figuurlijk in de cloud gewerkt te hebben bij Eshgro, begon het bij Michel afgelopen zomer te kriebelen. Michel: ‘Ik wilde mezelf graag verder ontwikkelen en voelde dat het nodig was om daarvoor uit mijn zo vertrouwde werkomgeving te stappen. Ik raakte hierover in gesprek met Ronald Bezuur en Emile Schouwstra, die ik beiden al jaren ken, en die nodigden me uit om eens bij Uniserver te komen kijken.’ Uit de gesprekken die daarna volgden, bleek dat er een wederzijdse klik was. Michel: ‘Ook de visie en missie van Uniserver komt overeen met de ontwikkelingen die ik in de markt ervaar. Zo kwam van het een het ander en liep ik op maandag 1 oktober uiteindelijk het Uniserver-kantoor in Alkmaar binnen als kersverse nieuwe medewerker.’ Als New Business Manager is het Michels taak om in gesprek te gaan met potentieel nieuwe en bestaande partners van Uniserver. Michel: ‘En dan vooral over de manier waarop wij kunnen helpen om meer business te creëren. Aan welke ondersteuning hebben de partners behoefte en op welke klantvragen kunnen we met bestaande of nieuwe proposities samen inspelen. Dat zijn wat mij betreft de onderwerpen die altijd terugkomen als ik in gesprek met (nieuwe) partners ga.’

 

Up-to-date blijven en thuis voelen bij Uniserver

Als partner kun je erop rekenen dat Michel beschikt over de up-to-date kennis die daarvoor nodig is. Naast zijn ervaring die ieder jaar groeit, doet Michel er alles aan om op de hoogte te blijven van de nieuwste innovaties en ontwikkelingen. Michel: ‘In de laatste week van november heb ik bijvoorbeeld het jaarlijkse partnerevent van HPE bezocht, samen met een aantal Uniserver-collega’s. Ik heb daar onder meer informatiesessies gevolgd over de nieuwste producten en diensten van HPE, maar ook mijn netwerkcontacten bij HPE aangehaald. Het was zoals altijd leerzaam en leuk tegelijkertijd.’

 

 

Bij Uniserver en zijn nieuwe collega’s voelt Michel zich al helemaal thuis, ondanks dat hij de enige Limburger in het gezelschap is. Michel: ‘De sfeer is hier goed en, hoewel er hard gewerkt wordt, ook relaxed. Het wordt je als nieuwe medewerker ook heel makkelijk gemaakt om iedereen goed te leren kennen. Direct op mijn eerste werkdag kreeg ik een strak ingepland inwerkprogramma met kennismakingsgesprekken op alle afdelingen. Ik vond dat top, temeer omdat ik voor mijn functie een groot deel van de week onderweg ben. Dan is het prettig om collega’s die je aan de lijn krijgt, al persoonlijk ontmoet te hebben. Ik kijk ernaar uit om, samen met hen, een bijdrage te leveren aan het succes van Uniserver en onze partners.’

Abigail Jessurun

MarCom Specialist

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46