MijnUniserver Updates nu zonder downtime

Updates releasen zonder downtime. Als Google en Facebook het kunnen, waarom wij niet? Sinds kort kan MijnUniserver updates releasen zonder dat de gebruiker het merkt. En oh ja. We hebben ook ServiceNow meteen maar even aangepakt…

6 juni 2019 door Abigail Jessurun

Sinds kort kan MijnUniserver updates releasen zonder dat de gebruiker het merkt. En oh ja. We hebben ook ServiceNow meteen maar even aangepakt…

‘De releases gaan nu volledig geautomatiseerd en mét behoud van sessies en functionaliteit’

Peter van Bokhorst, Data Engineer

PetervB.jpg

‘Voortaan kan je ook gewoon op die ene dinsdagochtend van de maand ‘je dingetje’ doen in MijnUniserver. Nooit meer de melding ‘in onderhoud’ in het scherm. Geen downtime meer. Meer zaken zelf regelen. En je wensen met betrekking tot het portal sneller verwezenlijkt. Dat is fijn voor onze partners én voor onszelf. Allereerst omdat we nu geruisloos iedere twee weken nieuwe updates live kunnen zetten’, legt Data Engineer Peter van Bokhorst uit. ‘Omdat niemand er last van heeft, voelen we tussendoor ook geen belemmering meer om bugs en verbeteringen meteen aan en op te pakken’. 

 

Niet meer dan normaal

‘Het vrijgeven van de releases gaat nu volledig geautomatiseerd en mét behoud van sessies en functionaliteit tijdens het updaten. Omdat we vinden dat onze partners dat van ons mogen verwachten, hebben we het programma zelf gebouwd. Voor de livegang hebben we natuurlijk achter de schermen wel eerst gekeken of het werkte’, verzekert Peter ons.

‘Het enige dat gebruikers nu nog zien van een update is de pop-up als zij de eerste keer na een release inloggen. Als ze willen, kunnen ze daar lezen wat er allemaal verbeterd is in hun selfservice portal.’

 

Schone lei

‘Toen we toch bezig waren, hebben we onze software voor de supportdesk ook maar meteen onderhanden genomen. En de nieuwste versie van ServiceNow ingerold. Zo beginnen we weer met een schone lei en zijn we klaar voor de toekomst. Waar de verbetering van MijnUniserver ongemerkt verliep voor onze gebruikers, heeft deze transitie wat meer voeten in aarde gehad’, geeft de Data Engineer toe. ‘Omdat zoiets een lastig traject is om in een keer goed te doen, heeft een aantal klanten wel wat knelpunten ervaren. Maar nu de kinderziekten er vrijwel helemaal uit zijn, wordt het voor iedereen alleen maar beter.’

 

 

Meer mogelijkheden, meer grip

‘Ook intern was het vernieuwde ServiceNow even wennen. Omdat de hele organisatie ermee werkt, hebben we het alle collega’s uitgelegd. Toen de eerste denkwolken overgedreven waren, werden ook zij blij van de nieuwe mogelijkheden en kansen die de supportdesksoftware ons nu biedt om onze klanten beter te bedienen. Gerichter communiceren, relevantere informatie, beter sturen op prioriteiten en de juiste volgorde hanteren geeft meer grip. En dat is altijd fijn.’

 

Je vragen en verzoeken efficiënter behandeld. Je problemen sneller opgelost. Meer inzicht in door betere rapportagemogelijkheden. Dat zijn de belangrijkste pluspunten van het vernieuwde ServiceNow. Benieuwd hoe ze jou en je klant vooruit helpen? Uniservers Data Engineer Peter van Bokhorst denkt graag met je mee.

 

Abigail Jessurun

MarCom Specialist

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46