Nederland Digitaliseert. Hoe doe jij daar je voordeel mee?

Als het om digitalisering gaat, is het doel van ons kabinet helder: Nederland moet digitaal koploper worden, zijn en blijven van Europa. Om dat te bereiken investeert de overheid in een ambitieuze digitaliseringsstrategie. Wat dat in grote lijnen inhoudt en hoe jij daar je voordeel mee kunt doen, lees je hier.

9 juli 2018 door Jack Bruijn

Als het om digitalisering gaat, is het doel van ons kabinet helder: Nederland moet digitaal koploper worden, zijn en blijven van Europa. Om dat te bereiken investeert de overheid in een ambitieuze digitaliseringsstrategie. Wat dat in grote lijnen inhoudt en hoe jij daar je voordeel mee kunt doen, lees je hier.

 

Drie onderliggende feiten

Aan de digitale ambitie van dit kabinet liggen drie belangrijke feiten ten grondslag. Op de eerste plaats blijkt dat landen die vooroplopen in de toepassing van nieuwe technologieën, ook vooroplopen in welvaart en het in het omgaan met (digitale) risico’s. Daarnaast is Nederland internationaal een belangrijke datahub waardoor bijvoorbeeld verschillende technologiebedrijven ons land gekozen hebben als plek om internationaal zaken te doen. Die positie als digitale toegangspoort tot Europa is een ijzersterke basis om te behouden en om op voort te borduren. Ten derde constateert de overheid dat het mkb, onze grootste banenmotor, op het gebied van digitalisering achterop dreigt te raken en dus op korte termijn flink wat meters moet maken. De overheid wil die ontwikkeling een impuls geven met gerichte actieprogramma’s.

‘Samen met onze partners kunnen we eindklanten inspireren, adviseren en begeleiden naar succesvolle implementaties.’

Cara Molenaar, Customer Success Manager Uniserver

Voor de zomer presentatie MKB-actieprogramma

Anders gezegd wil de overheid het mkb (in alle branches) ondersteunen in de transitie naar een digitale economie. In het programma, dat nog voor de zomer verder gepresenteerd wordt, ligt de nadruk op technologieën die de productiviteit en dus de concurrentiepositie van bedrijven vergroten. Voorbeelden van die technologieën zijn automatisering, big data en online sales en marketing. Het programma ondersteunt regionale initiatieven om tot ‘best practices’ te komen zodat ondernemers van elkaar kunnen leren en geïnspireerd worden om zelf ook grote digitale stappen te zetten. Een voorbeeld van een initiatief dat door de overheid al omarmd en ondersteund wordt, is het project ‘Driven by data’ in Den Bosch. Dit project, gedragen door onder andere de gemeente, onderwijs- en kennisinstellingen en ondernemersverenigingen, stelt zich ten doel om Den Bosch op de kaart te zetten als ‘dé data verwerkende’ stad van Nederland. Ondernemers die businessideeën hebben die daaraan bijdragen worden vanuit het project op weg geholpen.

              Samen voor eindklant_team-3373638_1920.jpg

Wat kunnen wij samen betekenen voor eindklanten?

De digitaliseringsstrategie van de Nederlandse overheid en het programma ‘versnelling digitalisering mkb’ biedt ook jou en je eindklanten volop kansen. Het is op de eerste plaats een prima middel om de digitale transitie van je klanten vanuit een heel ander perspectief te bespreken: om de noodzaak van investeringen in toekomstbestendige ICT-oplossingen te benadrukken. Dus lees je in en volg de ontwikkelingen via onder andere de websites van de overheid en Nederland digitaal. Daarnaast biedt het programma ook mogelijkheden om de digitale transitie van je klanten te versnellen, getuige het voorbeeld van het project in Den Bosch. Last but not least staan onze Customer Success Managers graag voor je klaar om samen met jou en je eindklanten hier handen en voeten aan te geven. Cara Molenaar, Customer Success Manager, bevestigt dat volmondig. ‘Wij kunnen hier met onze partners van grote betekenis in zijn. Samen hebben we immers veel daadkracht, kennis en expertise in huis waarmee we klanten kunnen inspireren, adviseren en begeleiden naar succesvolle implementaties. We nodigen je daarom van harte uit om contact met ons op te nemen als je vragen of ideeën hebt. We komen graag bij je langs om die concreet te maken.’

Neem contact op met je Customer Success Manager om de kansen voor jou en je klanten concreet te maken. Ben je nog geen partner van Uniserver? Neem dan contact op met onze accountmanagers via 072-572 56 46 of sales@uniserver.nl om meer te leren over onze oplossingen, ons partnerprogramma en hoe wij kunnen bijdragen aan jouw succes.

Jack Bruijn

Key Account Manager

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46