NORISK IT Groep: De functionele wensen van gebruikers zijn ons uitgangspunt

Moderne IT die het altijd doet. Met die belofte voorziet ICT-dienstverlener NORISK IT Groep zorg-, overheids- en onderwijsinstellingen en handels- en dienstverleningsbedrijven in Noord-Nederland van cloud gebaseerde werkplekken. Salesmanager Jan Hendrik Smit vertelt hoe NORISK haar belofte waarmaakt.

20 februari 2019 door Abigail Jessurun

Moderne IT die het altijd doet. Met die belofte voorziet ICT-dienstverlener NORISK IT Groep zorg-, overheids- en onderwijsinstellingen en handels- en dienstverleningsbedrijven in Noord-Nederland van cloud gebaseerde werkplekken. Het in Groningen gevestigde bedrijf biedt klanten totaaloplossingen en besteedt relatief veel aandacht aan de adoptiefase. Salesmanager Jan Hendrik Smit vertelt welke keuzes hieraan ten grondslag liggen en wat het partnership met Uniserver daaraan toevoegt.  

‘Wij willen waarde toevoegen aan onze klanten ’

Jan Hendrik Smit, Sales Manager NORISK IT Group

Van handelshuis naar dienstverlener

Hoewel de NORISK IT Groep al ruim 32 jaar bestaat, opereert het pas 6 jaar onder deze naam. De naamsverandering viel indertijd min of meer samen met een strategische koerswijziging. Jan Hendrik Smit: ‘We zijn van oorsprong een leverancier van hardware. Omdat de verdiensten in die markt door de zware concurrentie afnamen en de behoeften van onze klanten veranderden, zijn we getransformeerd naar een ICT-dienstverlener. Wij willen waarde toevoegen aan onze klanten in de vorm van kennis, advies, en een uitgebreide adoptiefase voorafgaand aan de implementatie.’ In die dienstverlening focust NORISK IT Groep zich op twee oplossingen: Cloud gebaseerde werkplekken voor bedrijven met 25 tot 250 gebruikers en werkplekoplossingen voor grote organisaties vooral in de zorg. In de breedste zin van het woord, dus inclusief telefonie-, security- en netwerkoplossingen.

 

Functionele wensen als uitgangspunt, kennis als onderscheidend vermogen

Jan Hendrik: ‘Wij geloven in een totaaloplossing voor onze klanten en gaan altijd uit van de functionele wensen van de klant en de gebruikers. Het is onze optiek dan ook noodzakelijk om ons goed te verdiepen in de branches waarin onze klanten opereren. Wat speelt er in die branches en bedrijven? Wat zijn de uitdagingen waar ze voor staan en welke applicaties worden het meest gebruikt?’ Vanuit die overtuiging kiest NORISK IT Groep ervoor om zich voornamelijk te richten op zorg-, overheid- en onderwijsinstellingen en op handels- en dienstverleningsbedrijven.

Maar de keuze voor specifieke branches is niet het enige wat NORISK IT Groep onderscheidt van concullega’s. Jan Hendrik: ‘Wij besteden relatief veel tijd aan de adoptie- en implementatiefase van onze werkplekoplossingen. In die fase moet het draagvlak voor de nieuwe oplossing immers gecreëerd worden. We gaan daarom intensief met gebruikers in gesprek over hoe ze werken, waar ze tegenaan lopen, wat ze ander zouden willen en hoe de nieuwe oplossing ze daarbij kan helpen. Dat kost op voorhand tijd, maar levert, zo is onze ervaring, in het traject daarna veel tijd op.’ NORISK IT Groep gaat voor de lange termijn relatie en de beleving/ervaring van de gebruiker.

 

Lees ook het persbericht n.a.v. onze nieuwe samenwerking met NORISK IT Groep

Ga naar persbericht

‘We hebben inmiddels al 60% van onze klanten overgebracht naar het Uniserver-platform’

Jan Hendrik Smit, Sales Manager NORISK IT Group

Meer tijd voor klanten

Om nog meer aandacht te kunnen besteden aan de (toekomstige) behoeften van klanten en de ontwikkelingen in de gekozen branches, besloot NORISK IT Groep in december 2018 om een partnership aan te gaan met Uniserver. Jan-Hendrik: ‘We merkten dat we relatief veel tijd besteden aan het up-to-date houden van onze eigen Cloud omgeving. We willen deze tijd liever besteden aan de klant zelf. Toen we eind vorig jaar voor weer een nieuwe technology fresh-up stonden, besloten we om te gaan uitbesteden.’ NORISK IT Groep heeft na een zorgvuldig selectietraject uiteindelijk gekozen voor een samenwerking met Uniserver. Enerzijds omdat ze overtuigd zijn van de kwaliteit van Uniserver en het gemak van het Uniserver-portaal waarop NORISK IT Groep diensten af kan nemen. Anderzijds omdat de culturen van beide organisaties, nuchter en no-nonsense, prima op elkaar aansluiten. De eerste ervaringen bevestigen dit. Jan Hendrik: ‘We hebben inmiddels al 60% van onze klanten overgebracht naar het Uniserver-platform. Dat is vlekkeloos verlopen en ook onze klanten reageren positief. Ze begrijpen onze keuze en zijn uitermate tevreden over de performance en kwaliteit van de dienstverlening.’

NORISK IT Groep kijkt dan ook uit naar de verdere samenwerking die naast het overzetten van nog meer klantomgevingen ook gezamenlijke wervingscampagnes omvat.’ Jan Hendrik: ‘Door samen te werken met partners zoals Uniserver, kunnen we meer tijd, kennis en aandacht besteden aan datgene waar we goed in zijn: als Haarlemmerolie onze klanten ondersteunen in hun IT-behoeften.’ Oftewel, zoals NORISK IT Groep uitdraagt in zijn missie, moderne IT leveren die het altijd doet.

 

Abigail Jessurun

MarCom Specialist

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46