Op slag verliefd op Uniserver

Haar interesse in de strategie achter reclames, leidde Abigail Jessurun via een marketingstudie aan de Hogeschool van Amsterdam en de functie van Marketing Coördinator bij diverse ICT-bedrijven naar Uniserver.

30 maart 2018

Op slag verliefd op Uniserver

Haar interesse in de strategie achter reclames, leidde Abigail Jessurun via een marketingstudie aan de Hogeschool van Amsterdam en de functie van Marketing Coördinator bij diverse ICT-bedrijven naar Uniserver. Het aanbod om als MarCom Specialist het Uniserver-team te komen versterken, greep ze enthousiast aan. Abigail: ‘Ik was op slag verliefd op de inhoud van de baan en op Uniserver als bedrijf.’ 

Een vak apart

Abigail deed haar eerste marketingervaring al op tijdens haar studie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze startte, tijdens de minor Mediaondernemerschap, samen met medestudenten het social media beheerbedrijf FAQApart. Abigail: ‘We beheerden voor mkb-bedrijven social media accounts en verkochten social media wijsheid in de vorm van workshops voor medewerkers. Het was een superleuke en leerzame tijd. Ik ontdekte toen ook mijn passie om te ondernemen.’ Het einde van de opleiding markeerde ook het einde van FAQApart en Abigail groeide door als Marketing Coördinator bij Transparent, een datamining bedrijf waar zij destijds al als Online Marketing Associate werkte. Ruim twee jaar later ging ze in dezelfde functie aan de slag bij Enable-U. Abigail: ‘Bij beide bedrijven was branding een belangrijk onderdeel van mijn werk. Bij Transparent meer in de zin van het doorvoeren van de merkidentiteit in communicatie-uitingen, bij Enable-U in de zin van het herpositioneren van het merk.’

Perfecte match

Op het moment dat Abigail met die ervaring in haar bagage op zoek ging naar een nieuwe uitdaging, vond ze in Uniserver de perfecte match. Abigail: ‘Ik had mijn LinkedIn profiel nog maar twee dagen opengezet voor recruiters toen ik al door Uniserver gebeld werd. Na een eerste telefonische kennismaking was ik op slag verliefd op de inhoud van de functie van MarCom Specialist en op de voortvarende manier waarop Uniserver mij benaderde.’ In de gesprekken die volgden, werd Abigails eerste indruk bevestigd. Abigail: ‘Uniserver heeft zich in de laatste jaren ontwikkeld van leverancier naar strategisch partner en adviseur. Naast een betrouwbare en redundante cloudinfrastructuur voegen we veel waarde toe in de vorm van kennis, ervaring en de innovatiekracht die daaruit voortvloeit. Dit is echter nog onvoldoende zichtbaar in onze in- en externe communicatie-uitingen. Feitelijk moet het Uniserver merk (opnieuw) gepositioneerd worden en ik vind het een geweldige uitdaging om daaraan mijn bijdrage te mogen leveren.’ Ook haar nieuwe werkomgeving en collega’s zorgen ervoor dat Abigail nog steeds vlinders in haar buik heeft. Abigail: ‘Ik ben sinds 1 maart in dienst en het is alsof ik in een warm bad terecht ben gekomen. De Uniserver-cultuur past bij mij. Mijn collega’s zijn open, gedreven en behulpzaam, de werkomgeving is modern en de sfeer is supergoed. Het is heerlijk om tijdens een lunch met zoveel verschillende collega’s ook gewoon eens lekker te kunnen geinen. Aan humor is hier zeker geen gebrek!’

Oproep aan partners

In haar inwerkperiode verdiept Abigail zich uiteraard ook in de Uniserver-partners en klanten en hun behoeften. Enerzijds als grondlegger onder de merkpositionering van Uniserver, anderzijds om de informatieoverdracht naar hen nog beter te stroomlijnen. Abigail: ‘We willen de relevantie van onze communicatie-uitingen naar onze partners vergroten, onder meer door te segmenteren op hun behoeften en soorten eindklanten. Immers, hoe beter en gerichter onze informatie is, hoe beter onze partners hun klanten kunnen begeleiden op hun cloudjourney.’ Om daar invulling aan te geven, sluit Abigail graag af met een oproep. Abigail: ‘Partners en klanten die ideeën of gerichte informatie-vragen hebben, mogen altijd contact met me opnemen. Ik ga heel graag met ze in gesprek. Samen kunnen we onze communicatie immers alleen maar nog beter maken.’

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46