ServiceNow geïntegreerd in MijnUniserver

De Uniserver website is 2 maanden geleden vernieuwd. Ons klantportaal MijnUniserver is ook geüpdatet én geüpgraded. We nemen graag de belangrijkste veranderingen met je door.

9 juli 2018 door Mees Jan Burgers

We zijn continu in gesprek met onze partners om onze dienstverlening te verbeteren. Een veel voorkomende vraag van onze partners, was de wens om meer inzicht te krijgen in het verloop van tickets. Op verzoek van onze partners hebben we de mogelijkheden onderzocht om deze en meer functionaliteiten toe te voegen aan MijnUniserver. Na de succesvolle pilot met een selectie van onze partners, waarin we de integratie met ServiceNow hebben getest, zijn we klaar om meer functionaliteiten toe te voegen en deze breed uit te rollen.

 

 

Overzicht

De extra functionaliteit in het nieuwe portaal bestaat uit een uitgebreid overzicht van je tickets, onderverdeeld in incidenten, verzoeken en orders. Ook is het mogelijk om in het nieuwe portaal rapportages te maken en diverse live views te genereren. De nieuwe functionaliteiten op een rijtje:

  • Bij het melden van incidenten kun je nu zelf de impact en urgentie toevoegen.
  • Het is ook mogelijkheid om bijlagen eenvoudig toe te voegen aan een melding of verzoek.
  • De status en inhoudelijk voortgang van verzoeken of incidenten zijn gemakkelijk te raadplegen.
  • Het is mogelijk rapportages van (nieuwe of gesloten) verzoeken, incidenten en orders te genereren. Je kiest zelf of je een overzicht per week, maand of kwartaal wil maken.
  • Maak voor de actuele stand van zaken live rapportages van openstaande tickets in active ticket overview en status heatmap weergave.

 

ServiceNow in MijnUniserver gebruiken

before-after servicenow in mijnuniserver.png


Je vindt de toegang tot ServiceNow in MijnUniserver. Wanneer je ingelogd bent, tref je onder de menu-optie ‘Service’ de toegang aan naar het nieuwe ServiceNow portaal. Dit was voorheen de optie Cases. Na het selecteren van ‘ServiceNow’ opent een nieuw scherm. Met één klik open je het portaal (je hoeft niet opnieuw in te loggen). Voor het gemak vind je ook op de homepagina van MijnUniserver de optie “Ga naar uw ServiceNow portaal”.

 

Gefaseerd uitrollen nieuwe functionaliteit 

De nieuwe functionaliteit wordt in batches uitgerold naar alle partners. De uitrol vindt plaats op twee maandagen in juli en augustus, namelijk 9 en 23 juli, en 6 en 20 augustus.

Heb je vragen over de nieuwe functionaliteiten of het gebruik van ServiceNow? Neem contact op met onze Servicedesk via 072 - 572 56 46.

Mees Jan Burgers

Customer Success Manager

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46