Terugblik op Data & Cloud Expo

Op 31 oktober en 1 november was Uniserver aanwezig op Infosecurity, Data & Cloud Expo. Het expertpanel ging in gesprek over de resultaten van het onderzoek Klantbeleving als succesfactor voor MSP's. Gemist? Lees hier de belangrijkste take-aways van de channel experts.

22 november 2018 door Abigail Jessurun

Op 31 oktober en 1 november was Uniserver aanwezig op Infosecurity, Data & Cloud Expo en gingen we in gesprek met ruim 400 bezoekers over hun cloud journey. Ook presenteerden we onderzoeksresultaten in de breakoutsessie Klantbeleving als succesfactor voor MSP's. Een expertpanel ging in gesprek over de meest opvallende resultaten en gaf nog wat concrete tips mee voor MSP's die willen scoren met toegevoegde waarde. Gemist? Lees de key take-aways van het panel en download het onderzoeksrapport hieronder. 

‘Toegevoegde waarde is niet iets wat je Engineers bouwen.’

Channel Panel

No Worries

Het jaar staat bij Uniserver in het teken van een zorgeloze cloud journey voor alle nieuwe en bestaande cloudpartners. No worries dus! Ook op onze stand stond mocht de relaxte sfeer daarom niet ontbreken. De bezoekers die bij ons langskwamen werden beide dagen getrakteerd op heerlijke smoothies, zoals het VM'tje (very mango) en de Back-up Berry, en op de netwerkborrel voor MSP's mocht de Blueberry Mojito natuurlijk niet ontbreken. Ook waren bezoekers beide dagen bij ons welkom voor een rugmassage door professionele masseurs om zich weer op te laden voor een enerverende beursdag. 

Key take-aways channel panel

Tijdens de breakoutsessie van Uniserver ging ons expertpanel in op de meest opvallende resultaten uit ons gelijknamige onderzoek. Het panel, bestaande uit Clemens Esser (HPE), Stijn Grove (DDA) en Emile Schouwstra (Uniserver), gaf waardevolle aanvullende inzichten mee voor MSP die hun toegevoegde waarde willen vergroten. Hieronder lees je de key take-aways van onze experts.

  • Onderscheid je in de markt met Services. 'IT is een commodity. Als je je louter op technologie wil onderscheiden, ga je het niet redden. Je concurreert dan met de goedkope platformen van Google, AliCloud et cetera. Als MSP, het zit al in de naam, ben je goed voorgesorteerd om toegevoegde waarde creëeren. Je focus moet zitten in de service die je levert, daar maak je verschil. Daar voeg je echt waarde toe.'
     
  • Maak dialoog net zo belangrijk als Up-time. 'Toegevoegde waarde is niet iets wat je engineers bouwen. Het is ook niet een 'one size fits all'-verhaal. Iedere MSP kan op z'n eigen manier uitblinken. Waar je snel waarde kunt toevoegen, dat weten je klanten het beste te vertellen. Ga met hen in gesprek en maak het dialoog net zo belangrijk als je up-time. Dan zul je zien dat er snel iets verandert in je organisatie.'
     
  • Ketensamenwerking is de weg naar succes. 'Samenwerken in een verticale keten is de sleutel tot succes. Creëer je toegevoegde waarde door een netwerk te vormen, partnerships aan te gaan met de beste spelers in de markt. Als je samenwerkt met de belangrijkste partijen in de sector waarin je je bevindt, is dat voor je klanten een reden om te blijven, om je net iets meer te vertrouwen. Je tilt je eigen imago naar een hoger niveau door je te omringen met anderen die al een serieuze reputatie hebben opgebouwd.'
     

Grijp je kans om uit te blinken

Nederlandse MSP's doen het prima. Ze zijn technisch goed onderlegd en tonen zich betrouwbaar. Maar klanten willen steeds meer. Weinig bedrijven worstelen nog met de vraag óf ze naar de cloud moeten. Er is meer behoefte aan het beheersbaar houden van verschillende cloud-initiatieven. Een MSP die hierin meedenkt met zijn klant en proactief met verbetervoorstellen komt, biedt dan grote toegevoegde waarde én onderscheidend vermogen. 

Download hier het onderzoeksrapport.

Klaar voor actie?

We hopen dat je na het lezen van de key take-aways en het onderzoeksrapport, voldoende inspiratie hebt opgedaan om jouw klantwaarde te vergroten. Hulp nodig bij het concretiseren van jouw toegevoegde waarde? Onze Customer Success Managers staan klaar om je hierin te ondersteunen. Nog geen klant? Neem dan contact op met onze Account Managers.

We staan je graag te woord via 072-572 56 46.

Abigail Jessurun

MarCom Specialist

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46