Triple P: in de ICT kun je niet zonder professionele partners

In zijn 30-jarige bestaan heeft Triple P zich ontwikkeld van een pure hardware leverancier naar een trusted partner voor middelgrote bedrijven en corporates. De filosofie achter deze ontwikkeling is treffend versleuteld in de naam van deze in Nieuwegein gevestigde ICT-dienstverlener: Triple P staat voor People, Performance and Partnership.

11 oktober 2018 door Twan Sinnige

In zijn 30-jarige bestaan heeft Triple P zich ontwikkeld van een pure hardware leverancier naar een trusted partner voor middelgrote bedrijven en corporates. De filosofie achter deze ontwikkeling is treffend versleuteld in de naam van deze in Nieuwegein gevestigde ICT-dienstverlener: Triple P staat voor People, Performance and Partnership. Waarom en hoe Triple P, die sinds 2016 partner is van Uniserver, bouwt aan een ecosysteem van specialisten op verschillende ICT-vlakken vertelt Erik Zwanenberg, Consultant BackOffice.

‘Ze bieden niet alleen de technische ondersteuning maar dragen ook kennis, menskracht en middelen bij in het salestraject.’

Erik Zwanenberg, Triple P

erik-zwanenberg.jpgVan hardware leverancier naar trusted partner

Terwijl kwaliteit, samenwerken en de gebruiker (dus de behoeften) al dertig jaar centraal staan in de aanpak van Triple P, is de focus in het oplossingenportfolio de laatste tien jaar verlegd van het leveren en onderhouden van hardware naar het leveren van diensten. Hoewel dat ook te maken heeft met de opkomst van online hardware winkels - en dus een gewijzigd verdienmodel - geeft Triple P hiermee op de eerste plaats antwoord op de vraag van klanten. Erik: ‘Klanten zoeken in toenemende mate een trusted partner die op de hoogte is van alle relevante ICT-ontwikkelingen en kan helpen bij het maken van de juiste keuzes daarin. Dat komt enerzijds omdat de ICT-vraag complexer is geworden en de ICT-afhankelijkheid in de bedrijfsprocessen groter. Anderzijds gaan de ontwikkelingen in de ICT razendsnel. In die dynamiek zoeken bedrijven de zekerheid dat ze de juiste investeringen doen.’

Vier branches, breed dienstenportfolio

Anno 2018 levert Triple P ICT-dienstverlening aan organisaties in de branches zorg, overheid, onderwijs en zakelijke dienstverlening. Het dienstenportfolio van Triple P is aansluitend op de klantvraag breed en omvat oplossingen voor Managed Services, de Cloud, ICT Security, Managed IPT en Professional Services. Erik: ‘Wij willen onze klanten in de volledige breedte van hun ICT-behoefte ontzorgen. 

We brengen daarom altijd eerst in kaart wie de klant is en wat zijn visie, strategie en doelstellingen zijn. Pas als helder is wat de klant wil bereiken, beoordelen we welke ICT-oplossingen daarbij het beste passen. We verkopen geen aparte producten maar begeleiden onze klanten naar de beste keuze: we zoeken dus liever oplossingen voor onze klanten, dan klanten voor onze oplossingen.’

Bouwen aan een ecosysteem

Om op het hoogste niveau toegevoegde waarde te blijven leveren, investeert Triple P in het opbouwen van een ecosysteem van professionele ICT-partners. Erik: ‘Wat voor onze klanten geldt, geldt op een ander niveau natuurlijk ook voor een allround ICT-dienstverlener: de veranderingen in de ICT gaan zo razendsnel dat het onmogelijk is om in alle disciplines voorop te lopen. Wij geloven daarom in samenwerking met de beste specialisten in de markt.’ Zo ook in de cloud. De vraag of Triple P de benodigde infrastructuur voor het bieden van de beste cloudoplossingen zelf in zou gaan richten of uitbesteden, was vier jaar geleden dan ook een no brainer.

Benchmark op innovatie
Na een benchmark onder cloudleveranciers koos Triple P met overtuiging voor Uniserver. Erik: ‘Uniserver is de beste cloudpartner in Nederland. Uniserver is ervaren en staat niet stil: ze innoveren continu in de ontwikkeling van (nieuwe) diensten die aansluiten op de internationale ontwikkelingen, getuige bijvoorbeeld de lancering van de hybride cloud en applicaties as a service (UniWorkspace). Hierdoor weten wij zeker dat we in de cloud niets missen.’

Daarnaast ervaart Erik de meerwaarde van de service die Uniserver biedt in de dagelijkse samenwerking. Erik: ‘Uniserver ondersteunt ons op meerdere vlakken bij het realiseren van cloudoplossingen. Ze bieden niet alleen de technische ondersteuning maar dragen ook kennis, menskracht en middelen bij in het salestraject, bijvoorbeeld door het geven van een demo of Proof-of-Value. We werken nauw samen in het vinden van de beste cloudoplossing voor klanten. Over onze rollen zijn we 100% transparant: naar de klant en naar elkaar. Dat werkt prettig, efficiënt en snel.’

triple-p-canva.jpg

En juist snelheid is nu volgens Erik - naast zekerheid - de grootste ICT-behoefte van klanten. Erik: ‘Verandering is natuurlijk niet alleen in de ICT aan de orde van de dag, maar in de volledige bedrijfsvoering van organisaties. Businessmodellen die gisteren nog voldeden, werken vandaag niet meer. Als klanten kiezen voor een bepaalde oplossing dan willen ze die bij wijze van spreken gisteren geïmplementeerd hebben. Doordat Uniserver complete diensten levert, inclusief de inrichting van de infrastructuur en ondersteuning in de implementatie, kunnen wij sneller schakelen en dus beter voldoen aan de eisen van onze klanten. Ik hoef niemand uit te leggen dat we daar gelukkig mee zijn, net zoals onze klanten.’0.png

Twan Sinnige

Channel Marketeer

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46