Xillion: We zitten op exact dezelfde lijn

De missie van ICT-dienstverlener Xillion is concreet en duidelijk. Het in Geleen gevestigde bedrijf wil de externe ICT-afdeling van mkb-bedrijven in Limburg zijn. Met als doel om de productiviteit en de efficiency van deze bedrijven te helpen verbeteren, zonder dat zij zich zorgen hoeven te maken over de benodigde ICT-techniek. Om daarin te kunnen excelleren werkt Xillion samen met professionele, specialistische partners, waarvan Uniserver voor Xillion dé partner in de cloud is. Accountmanager Sander Arfman vertelt waarom Xillion koos voor Uniserver en wat deze samenwerking toevoegt aan de Xillion-dienstverlening.

7 februari 2019 door Abigail Jessurun

De missie van ICT-dienstverlener Xillion is concreet en duidelijk. Het in Geleen gevestigde bedrijf wil de externe ICT-afdeling van mkb-bedrijven in Limburg zijn. Met als doel om de productiviteit en de efficiency van deze bedrijven te helpen verbeteren, zonder dat zij zich zorgen hoeven te maken over de benodigde ICT-techniek. Om daarin te kunnen excelleren werkt Xillion samen met professionele, specialistische partners, waarvan Uniserver voor Xillion dé partner in de cloud is. Accountmanager Sander Arfman vertelt waarom Xillion koos voor Uniserver en wat deze samenwerking toevoegt aan de Xillion-dienstverlening.

‘Onze ideale klant is een mkb-bedrijf die geen eigen ICT-afdeling heeft’

Sander Arfman, Account Manager Xillion

Complete dienstverlening

team_sander.jpg

Met een team van ruim zeventien medewerkers bedient Xillion mkb-bedrijven met 5 tot 150 werkplekken in Limburg. Xillion biedt zijn klanten bij voorkeur complete ICT-oplossingen: van werkplekken tot netwerken en servers en van beheer en monitoring tot advies. Om bij een grote calamiteit snel ter plaatste te kunnen zijn, bevinden alle klanten Xillion zich op maximaal één uur rijafstand van Geleen.

Sander: ‘Onze ideale klant is een mkb-bedrijf die geen eigen ICT-afdeling heeft en ervoor kiest om de volledige ICT-functie uit te besteden. Aan die bedrijven kunnen wij het meeste toevoegen, zowel in de implementatie, het beheer en de monitoring van ICT-oplossingen als in het geven van advies. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig om voor een potentiële klant een vijfjaren ICT-plan te schrijven op basis van een door ons uitgevoerde sitescan.’

 

‘Het voelt alsof we onderdeel van elkaars bedrijf zijn’

Sander Arfman, Account Manager Xillion

Gebruik maken van elkaars expertise

Xillion zoekt altijd naar ICT-oplossingen die het beste passen bij de behoeften en de werkprocessen van de klant. Dat kunnen zowel oplossingen op locatie, in de cloud of een combinatie van beide zijn. Daarin focust Xillion zich volledig op zijn dienstverlening en niet op de hardware en/of specialistische kennis. Sander: ‘Onze ICT-kennis en onze kennis van onze klanten vormen onze toegevoegde waarde, evenals de breedte van onze oplossingen. Als het gewenst is leveren we zelfs telefonie- en printeroplossingen. Dat kunnen we alleen goed doen, als we samenwerken met professionele partners die gespecialiseerd zijn in een bepaalde tak van de IT-sport. Zo hebben we na de opkomst van de cloud ervoor gekozen om niet te investeren in eigen servers en datacenters.’ Na dat genomen besluit volgde in 2011 al snel de keuze voor Uniserver als cloudpartner, onder meer omdat Uniserver een grote speler is in deze markt, flexibiliteit en kwaliteit biedt en werkt met in Nederland gevestigde datacenters. Sander: ‘Door met Uniserver te werken, kunnen we snel en kwalitatief goed inspelen op een cloudvraag van een nieuwe klant of een uitbreidingsvraag van een bestaande klant, zonder zelf grote investeringen te hoeven doen.’

 

back up cloud microsoft 365_shutterstock_604434416.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Back-up oplossing Microsoft 365

In de acht jaar dat Xillion samenwerkt met Uniserver hebben beide organisaties elkaar meer dan goed gevonden. Sander: ‘Het voelt alsof we onderdeel van elkaars bedrijf zijn: de Uniserver-medewerkers spreken dezelfde taal als wij. Dat komt enerzijds omdat we met dezelfde passie ons werk doen, anderzijds omdat er een klik is tussen onze technische mensen en die van Uniserver. We delen dezelfde visie op huidige en toekomstige technische ontwikkeling in de ICT-markt.’ Waar dat in de praktijk toe kan leiden, legt Sander uit aan de hand van een recent voorbeeld. Sander: ‘Het is bekend dat Microsoft 365 de beste werkplekoplossing biedt in de markt: het loont voor bedrijven niet (meer) om te investeren in eigen of andere office- en mailoplossingen. Dat is functioneel geen enkel probleem, maar als het om back-ups en dus om de veiligheid en toegankelijkheid van de eigen data gaat, wel. Microsoft voorziet uiteraard in een Disaster Recovery voor wanneer er iets mis mocht gaan op hun servers, maar bestanden die bedrijven zelf uit Microsoft 365 halen, staan nergens anders meer opgeslagen. De oplossing die onze technische mensen daarvoor bedacht hebben, bleek exact dezelfde oplossing te zijn als waarop Uniserver uitgekomen was. Dat we zo op één lijn zitten, geeft ons veel vertrouwen voor de toekomst.’

 

Meer informatie?

Ook geïnteresseerd in de dienstverlening van Xillion of de Microsoft 365 back-up oplossing? Neem dan vrijblijvend contact op met Sander Arfman: 043 – 365 92 44.

Abigail Jessurun

MarCom Specialist

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46