Vraag de whitepaper hieronder aan. Je ontvangt deze direct in je mailbox.
Of je nu een omvangrijke e-commerce onderneming bestiert of een branchespecifieke softwaresuite onderhoudt, het leven van een softwareleverancier is continu in beweging. De vraag uit de markt groeit en verandert. Om te overleven moet je meebewegen.
Het begint vaak als een gat in de markt. Waar standaard IT-oplossingen niet aan de gespecialiseerde branchevraag kunnen voldoen, kunnen softwareleveranciers hier wel goed op in spelen. Hun producten sluiten perfect aan op de uitdagingen waar nichemarkten voor staan en geven bedrijven in deze branches een voorsprong op hun concurrentie.
Maar de markt staat niet stil. Klanten veranderen en hun vraag ook. Softwarebedrijven krijgen te maken met nieuwe spelers in hun niche. Waar de vraag uit hun markt voorheen te specialistisch was, weten grote softwareleveranciers tegenwoordig ook steeds beter aansluiting te vinden. Als specialistisch softwarebedrijf moet je veel tijd en geld steken in doorontwikkeling om relevant te blijven.
De kracht van softwarebedrijven zit in de branchekennis waarmee ze klanten relevante oplossingen kunnen blijven bieden. Maar de fundering voor deze software – de IT-omgeving – is op een gegeven moment ook aan vernieuwing toe. Kun jij als softwareleverancier personeel vrijmaken om dit proces in goede banen te leiden?