Ictivity - referentiecase

De klant wil uiteindelijk alleen maar dat zijn IT zaken altijd online zijn en dat toegang tot data snel werkt.

15 juni 2017 door Twan Sinnige

Volledig en helder beheer van de Cloud Keten

Het beheren van de volledige keten als het gaat om het aanbieden van cloud diensten, dat is  hetgeen dat je onderscheidt van de concurrentie. “De cloud infrastructuur bestaat uit het netwerk, het datacenter, de infrastructuur, de virtualisatielaag en de provisioning tooling: alles tot aan het Operating System. Uniserver zorgt ervoor dat eventuele ruis tussen de lagen binnen de keten weggenomen wordt door alle lagen zelf te beheren. Want de klant wil uiteindelijk alleen maar dat zijn IT zaken altijd online zijn en dat toegang tot data snel werkt.”

Dat geldt ook voor één van Uniservers klanten, Ictivity. Dit bedrijf verzorgt de IT diensten voor het middenbedrijf, maar ook voor veel gemeenten en zorginstellingen. Wilbert van Beek, Commercieel Directeur van Icitivity: “Wij verzorgen tussen de 100 en 1.700 geautomatiseerde werkplekken per klant. Daarbij verzorgen wij zowel het adviestraject als het beheer van de IT systemen. Onze klanten variëren van voetbalclubs tot snackproducenten, van streekziekenhuizen tot gemeenten. Wat dat betreft bedienen wij een brede markt. ” Ictivity doet inmiddels anderhalf jaar zaken met Uniserver. Na een zorgvuldige zoektocht naar de juiste partij hebben ze al hun ICTomgevingen overgebracht naar Uniserver. Van Beek: “We kozen hierbij voor Uniserver omdat zij, net als wij, ervoor zorgen dat de afspraken en verantwoordelijkheden duidelijk zijn, maar dat er tegelijkertijd sprake is van een hoge mate van flexibiliteit. Dat is voor ons enorm belangrijk. Als een klant een probleem heeft, willen we eerst dat het opgelost wordt. Daarna kijken we wel hoe we het onderling afhandelen.” Daarnaast speelde ook het feit dat Uniserver bij Equinix haar IT systemen heeft ondergebracht een belangrijke rol: “Onze klanten stellen hoge eisen aan het datacenter. Als ze besluiten om hun systemen vanuit hun eigen datacenter over te brengen naar een externe partij, dan moet die wel vele malen beter zijn dan dat ze gewend zijn. Dit is bij Equinix zeker het geval,” stelt van Beek. Ook houdt Ictivity zo nu en dan sessies met klanten over de mogelijkheden en uitdagingen die cloud computing met zich mee brengen. Die worden dan bij Equinix gehouden. Zo kan men workshops houden in combinatie met een daadwerkelijk kijkje in de keuken.

Vlekkeloos

Zowel Uniserver als Ictivity beheren vanuit verschillende invalshoeken de cloudketen. Ze zorgen er beiden voor dat de uiteindelijke klant, de afnemer van ICT diensten, er eigenlijk niks van merkt. Want dat is volgens van Beek van essentieel belang: “Zodra je een klant ervan hebt weten te overtuigen dat de cloud de oplossing is, dan is het ook essentieel dat de clouddiensten vlekkeloos werken. Dan doet het er voor de klant niet meer toe welk merk server je hebt staan. Daar wil hij zich niet meer mee bezig houden. De klant wil dat zijn zaak gewoon doorloopt, zonder onderbrekingen en dat hij zonder enige moeite op kan schalen als er meer vraag ontstaat, dat is wat hem bezig houdt. ”

Garanties

Uniserver vertelt dat een leverancier van de cloud keten uptime en performance garanties moet kunnen geven aan de eindklant: “Om die garanties te kunnen afgeven, moet je zorgen dat de keten optimaal werkt. Wij geven 99,98% uptime garanties en dat is hoog te noemen. Daarbij garanderen we dat we in het geval van een ernstige calamiteit binnen 100 minuten weer online zijn. Beheer je de keten niet, dan kan dat al snel oplopen tot een dag of erger. Dit is waarom grote klanten zoals Ictivity en haar eindklanten hun bedrijfskritische systemen bij ons hebben staan. En dit is ook waarom wij bij Equinix staan. Omdat zij op hun beurt die garanties ook kunnen geven. En, niet geheel onbelangrijk, we staan in Nederland, dus is het altijd duidelijk voor een klant waar de spullen fysiek zijn ondergebracht.”

‘Voor ons zijn flexibiliteit en duidelijke afspraken enorm belangrijk’

Wilbert van Beek, Ictivity

Twan Sinnige

Channel Marketeer

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46