Op weg naar groei met co-marketing

Maak kennis met Laura Bakker, Channel Marketeer: ‘Ik heb gewoon een heel duidelijk doel: onze grote én kleinere partners stimuleren samen met ons te groeien. En samenwerken doe je nu eenmaal niet vanuit je ivoren toren. Daarom begin ik met een rondje ‘sparren’ met de commerciële afdelingen van onze meest actieve partners.'

6 juni 2019 door Abigail Jessurun

Partnerprogramma 2.0 neerzetten. Met die opdracht ging Laura Bakker 1 mei achter haar nieuwe bureau zitten. Om er vervolgens weer heel snel achter vandaan te komen…

‘Omdat we oprecht geloven in samen groeien door marketing, delen we ook mee in de kosten.’

Laura Bakker, Channel Marketeer

Laura-auto.jpgRondje langs de velden

Ik spreek Laura dan ook in de auto op weg naar een van Uniservers top partners. De nieuwe Channel Marketeer heeft nog een klein half uur voordat ze op haar bestemming is. Gelukkig blijkt dat meer dan genoeg: ‘Ik heb gewoon een heel duidelijk doel: onze grote én kleinere partners stimuleren samen met ons te groeien. En samenwerken doe je nu eenmaal niet vanuit je ivoren toren. Daarom begin ik met een rondje ‘sparren’ met de commerciële afdelingen van onze meest actieve partners.

Ik wil weten hoe ze in de wedstrijd zitten, wat ze nu al doen aan marketing en wat Uniserver kan doen om hen te helpen de eindklant nog beter te bereiken.’

 

Delen is vermenigvuldigen

‘Toch kom ik niet alleen informatie halen’, verzekert Laura me. ‘Ik kom zeker ook dingen brengen. Allereerst frisse ideeën en nieuwe inspiratie - hoop ik tenminste. Maar ook bespreek ik met onze top 10 partners het Marketing Development Fund dat Uniserver voor hen heeft opgezet. Omdat we oprecht geloven in samen groeien door marketing, delen we ook mee in de kosten. En hebben we budget beschikbaar om gezamenlijke marketingacties op te pakken. Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen. Daar ben ik van overtuigd.’

 

  Bekijk de tussenstand van 2TheMax. 

GO!

Kansen inkoppen

Uniserver is de technische partij achter een partnernetwerk van zo’n 100 ICT-bedrijven. Laura Bakker: ‘Die hebben natuurlijk niet allemaal evenveel ervaring in huis op het gebied van marketing. Om ook onze minder zichtbare partners te helpen marketing in te zetten, ben ik van plan voor hen een toolkit te ontwikkelen. Daaruit kunnen ze dan naar behoefte de acties pikken die ze nodig hebben om de eindklant warm te maken voor een van onze gezamenlijke proposities.’

 

 

De beste marketing bedrijf je samen

laura.jpeg‘In mijn vorige baan als Marketing Manager bij Parentix heb ik de afgelopen zes jaren veel gezien en gedaan. Die ervaring helpt me natuurlijk enorm de vinger te leggen op de uitdagingen en kansen waarmee je als Uniserver partner te maken krijgt’, weet de nieuwe Channel Marketeer inmiddels. ‘Waar kunnen we onze partners versterken? Hoe helpen we elkaar vooruit? Het is allemaal al op tafel gekomen in de gesprekken die ik mijn eerste weken gevoerd heb. De kennis en inzichten die ik eruit haal, neem ik mee in de plannen waar ik mee bezig ben. Logisch. We gaan geen middelen ontwikkelen waar niemand op zit te wachten. Alleen… ik kan natuurlijk niet iedereen spreken. Dus goed dat je belt. Kan ik meteen een oproep doen.’

Laura Bakker: ‘Ben je Uniserver partner en heb je een idee waarmee we samen onze eindklant kunnen overtuigen zaken met ons te doen? Ik denk graag met je mee hoe je het van de grond krijgt!’

Neem direct contact met Laura om te brainstormen over jouw volgende marketingcampagne. Je kunt haar bereiken per mail ​​​​​​en telefoon via 06 55 15 22 64.

Abigail Jessurun

MarCom Specialist

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel?

Neem contact met ons op.

Direct een afspraak maken

072 - 572 56 46